Hvilken by i Kenya har jeg besøkt?

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Jeg vil ta dere med til en by i Kenya som jeg tror de færreste har besøkt, i alle fall norske. Det er ikke så mye å oppleve her for en turist utenom folkelivet. Dessuten blir folk frarådet fra å besøke byen på grunn av at den ikke er helt trygg. NRK har imidlertid besøkt byen når det har vært ting som har skjedd her. Noen tror nemlig at mye av den dramatiske som skjer i Kenya har utgangspunkt i denne byen – bomber og sånt. Men bildene jeg har tatt fra et besøk, forteller om stor aktivitet og her er det mange butikker og markeder, men også mye søppel. Jeg fikk beskjed av mine venner om å holde meg i bilen, det var det tryggeste.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA   I denne byen bor det først og fremst folk som kommer fra et naboland som har vært i borgerkrig helt fram til i dag. De har etablert seg med masse virksomhet og bygget sine egne moskéer. Myndighetene er svært skeptisk til dette, og president Kenyatta ville egentlig hive dem ut. De har vært lite villige til å la seg assimilere, men de betyr mye økonomisk for Kenya i dag.

Da jeg kjøpte et kart stod denne byen som en hvit flekk på kartet – uten at det sto noen forklaring. For egentlig er byen en by i en by, men som absolutt lever sitt eget liv svært uavhengig av resten.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Er det andre som har erfaring fra denne byen?
 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg